Kwiecień, 2015

Po nasypie kolejki wąskotorowej ..

Wtorek, 7 kwietnia 2015 · dodano: 07.04.2015 | Komentarze 4

W lany poniedziałek, zamiast siedzieć przy stoliku wybraliśmy się z córką osobistą na wycieczkę rowerową. Po kolei więc. Najpierw samochodem z Płot do Rymania. Z Rymania odcinkiem asfaltowym do Gościna, gdzie gwiaździsta ścieżka rowerowa ma zasadniczo swój początek. Z Rymania do Gościna jakieś 16 km przez Drozdowo, Trzynik , Pławęcino.

W Gostyniu szukaliśmy jakiegoś sklepiku, ale w małym mieście o dużej wierze, jak głosił slogan reklamowy trudno było o otwarty sklep. Z Gościna dalej ścieżką wzdłuż drogi do Kołobrzegu, na wysokości Ząbrowa ścieżka odbija na Charzyno i wiedzie do Błotnicy.

Tutaj zasadniczo się kończy, ale dalej prowadzi już Szlak nad Morze, który prowadzi do samego Grzybowa.
Widok morza bezcenny i ten jod.

Następnie ścieżką rowerową z Grzybowa do Kołobrzegu. Odcinek Kołobrzeg-Płoty pokonany przewozami regionalnymi ze względów technicznych. W sumie niech inne gminy w tym bogata gmina Goleniów się uczą jak wydawać unijne pieniądze.
Uważni pewnie zauważą, że wylądowaliśmy w Płotach a auto zostało w Rymaniu. Więc do pokonania został odcinek Płoty - Rymań. Do wysokości Pniew poruszaliśmy się S6, wieczorną już porą ruch był raczej duży, ale w stronę przeciwną.

Tak zasadniczo szlak rowerowy już mógłby się zacząć przed Pniewami, widać pozostałości nasypu...W Skrzydłowie odbiliśmy na bruczek w stronę jeziora Popiel.

Od tego jeziora zaczyna się szlak po nasypie. Po spotkaniu z dębem Bogusławem ruszyliśmy w stronę Rymania ścieżką rowerową.

Ciemniało jak dotarliśmy po auto. Ten odcinek miał około 30 km.

Po miejscowe keszyki..

Niedziela, 5 kwietnia 2015 · dodano: 05.04.2015 | Komentarze 0

Święta za stołem... w żadnym wypadku...rano rezurekcja, śniadanko w gronie rodzinnym, spacerek wiosenny i po 16 tej w pole.... Namnożyło się trochę keszy w okolicy, niedaleko więc niedzielnie świątecznie. Trasa leśna, na Górę Lotnika i z powrotem. Cztery kesze znalezione. Pierwszy w Parku, nte podejście, ale jest. Drugi keszyk miał być w ruinach domu, ale mugole przeszkadzały więc pojechaliśmy Zielonym Szlakiem po następne. Koło rozlewisk Iny namierzyliśmy kolejnego, szacun za maskowanie. Na Górę Lotnika znowu nie wjechaliśmy, ale Giant Cross ma za mało blata... Na szczycie namierzyliśmy następnego. W ruinach domu na powrocie natknęliśmy się na zagranicznego keszera, który zepchnął mnie z pudła na trzecie miejsce. Zresztą keszyk nad rzeczką też był spóźniony... byłem dwie godziny po kimś i FTF poszedł się rypać.

Kesz nr 1 wyciągniety z dziupli..

Kesz nr 2 - maskowanie eleganckie..

Kesz nr 3 - koordynaty nie pasowały.. ale jest

Kesz nr 4 - za dżunglą krzaczorów

W sumie dzisiaj w serwisie geocaching pękła dzisiaj pięćdziesiątka znalezionych.

Spotkać Pielgrzyma na El Camino..

Czwartek, 2 kwietnia 2015 · dodano: 02.04.2015 | Komentarze 1

Od kliku dni śledziliśmy w internecie trasę, którą w formie pielgrzymki na trasie Kaliningrad - Santiago de Compostella pokonuje znany podróżnik, zdobywca dwóch biegunów Pan Marek Kamiński. Całość i przebieg trasy można śledzić na www//3biegun.kaminski.pl . Chcieliśmy się koniecznie spotkać z podróżnikiem na trasie. Pojechaliśmy do Pucic aby w powrotnej drodze spotkać się Pielgrzymem. Niestety nasze drogi się minęły. Pan Marek gdzieś nam zginął w mieście, ostatni zapis z 13:20, ulica Konstytucji 3 Maja. Czekaliśmy więc cierpliwie na Orlenie na wylocie, ale obowiązki domowe nas wezwały. Cierpliwością wykazał się za to redaktor CM z GG, który w końcu dopadł pielgrzyma na trasie. Trasa Goleniów - GPP - Rurzyca - Kliniska - Pucice. Tu wjechaliśmy na Szlak Jakubowy i przez Czarną Łąkę, Lubczynę, Borzysławiec, Komarowo wróciliśmy do Goleniowa.