Maj, 2017

Sobota, 13 maja 2017 · dodano: 28.06.2017 | Komentarze 0

Kategoria Maratoniki

• Sprzęt Kreidler Stack Force Edition

Rund um Berlin - Dzień 05 - Powrót w glorii ?

Sobota, 6 maja 2017 · dodano: 09.05.2017 | Komentarze 0

W ostatnim dniu po śniadaniu ruszyliśmy w stronę Bramy Brandenburskiej aby przypieczętować nasze osiągnięcie. Do bramy mieliśmy jakieś 16 kilometrów, najpierw wczorajsze morze tulipanów, potem triumfalny wjazd od tyłu bramy aleją 17 czerwca. Pod bramą tłumy turystów. Pamiątkowe zdjęcia, nawet szampan bezalkoholowy się znalazł. Po Bramie Brandenburskiej zaliczyliśmy czołgi i pomnik rosyjskich żołnierzy. Komandor Rajdu postanowił dodatkowo wejść na punkt widokowy pod Victorią Brandenburską pokonując tunel i 280 schodów. Piękne widoki na Berlin, a w środku u podstawy wystawa makiet rozmaitych budowli z całego świata. Empire State Building i paryską wieże Eifla widzieliśmy jednocześnie. W tym czasie kompania spożywała kawę na rondzie. Potem zaliczyliśmy jeszcze Pałac Prezydencki i Parlament. W planie było dalsze szwęndanie się po Berlinie w tzw. trybie „bummelen tour” ale widok dworca głównego spowodował chęć powrotu. Więc cóż było robić. Zarządzono odwrót, po niecałych 30 kilometrach. Z dworca głównego wydostano się S-Bahn z przesiadką do Bernau. Stamtąd już pociągiem Regio do Eberswalde i następnym do Szczecina Głównego. Niemieckie koleje jeżdżą solidnie i mają solidne przedziały, które pozwolą zabrać tak liczną grupę. Koło 16:30 byliśmy już na Dworcu Głównym gdzie nastąpiła demobilizacja kompanii. Po pożegnaniu ze szczecińskimi rowerzystami ruszyliśmy pociągiem do Goleniowa.
W sumie rajd okazał się trochę wymagający, bardziej ze względu na pogodę, a nie możliwości uczestników. Zabrakło nam do pokonania prawidłowej zachodniej części wiodącej po drugiej stronie Haveli i północnej z Oranienburgiem, ale może kiedyś tu wrócimy. W ciągu 5 rajdowych dni pokonaliśmy dystans 423 kilometrów przy 27 godzinach na siodełku. Uczestnikom rajdu dziękujemy. Prowadzącymi rajd byli Adam Gulbinowicz komandor LEGIONÓW ULICY wraz z najemnymi siłami UKS Ratusz Maszewo w postaci vice-komandora Piotra Kaczora.

Hostel na Hermsdorfer Damm

Muzeum Straży Pożarnej

• Sprzęt Kreidler Stack Force Edition

Rund um Berlin - Dzień 04 - Wymiana szpiegów.

Piątek, 5 maja 2017 · dodano: 11.05.2017 | Komentarze 0

W czwartym dniu musieliśmy zweryfikować plany podboju. Z wyspy Toplitz wróciliśmy się do Poczdamu. Najpierw wzgórze Golm potem w stronę szlaku rowerowego Alter Fritz, który prowadzi przez największe atrakcje. Zaczęliśmy od monumentalnego Nowego Pałacu i całego kompleksu Sanssouci, rosyjską kolonię Alexandrowka, Nowe Ogrody, dzielnicę holenderską gdzie zrobiono cofee break. Potem most szpiegów, gdzie próbowano wymienić zdemaskowanych szpiegów z pewnego klubu na G... (ale nikt ich nie chciał ;) ) oraz Park Glienicke. Później droga wiodła przez Wannsee, oraz zacną górkę Grunewaldu zakończoną wizytą pod wieżą Grunewald. Mijając z prawej lotnisko Tegel przelatywały co chwilę nad naszymi głowami lądujące samoloty. Wcześniej udało się objechać Olimpia Stadion gdzie w lokalnym bufecie spożyto wursty, sznycle i fryty. Do celu, czyli noclegu pozostało już około 17 km więc wyznaczono szybko w MapsMe traskę przez ulubioną Edekę aby zakupić sprzęt na wieczorne podsumowanko rajdu. Po rozlokowaniu i kąpieli, spożyto uroczystą kolacyjkę połączoną ze wręczeniem pamiątkowych medali za udział w rajdzie. Zdobycia Berlina raczej hucznie nie świętowano z uwagi na młodzieżowych rugbystów. W tym dniu dopadło też już zmęczenie mimo 70 kilometrowej trasy połączonej z intensywnym zwiedzaniem.

• Sprzęt Kreidler Stack Force Edition

Rund um Berlin - Dzień 03 - Negocjacje w Poczdamie.

Czwartek, 4 maja 2017 · dodano: 11.05.2017 | Komentarze 0

Rankiem trzeciego dnia pogoda zepsuła się dokumentnie, najpierw mżawka później deszcz. Ale grupa była przygotowana, po śniadaniu przybrani w stosowne stroje przeciwdeszczowe ruszyliśmy najpierw szlakiem Hofjagd do Zossen, gdzie mieliśmy wrócić na nasz główny szlak. Do Zossen przywiódł nas szlak prowadzony wąską asfaltową ścieżką przez las, rzadko przechodząc w odcinki szutrowe. W Zossen przerwa kawowa, nieco dłuższa gdyż dalej padało. W końcu udało się dotrzeć do południowej części ringu. W Blankenfelde zatrzymaliśmy się pod kużnią miejscowego artysty kowala podziwiając jego pracę. Nie przeszkadzaliśmy zbytnio, gdyż nagrywano tam jakiś reportaż. W końcu udało się dotrzeć na spóźniony już obiad pod Poczdamem. W trakcie obiadu zapadła decyzja o skróceniu trasy ze względu na ciągłe opady. Odpuszczono zwiedzanie Poczdamu i Werder oraz parku krajobrazowego Havelseen i przez Poczdam skierowano się na wyspę Toplitz gdzie mieliśmy nocleg. W końcu przemoczeni i zmęczeni docieramy do naszych domków zlokalizowanych u podnóża góry Mühlenberg po pokonaniu następnych 105 km. Przy kolacji ustaliliśmy, iż rano wracamy do Poczdamu na zwiedzanie na przygotowaną wcześniej trasę Alter Fritz czyli 15 km po największych atrakcjach Poczdamu.

Rund um Berlin - Dzień 02 - Atak od wschodu

Środa, 3 maja 2017 · dodano: 10.05.2017 | Komentarze 0

Drugiego dnia po śniadaniu, które było w cenie noclegu ruszyliśmy na zwiedzanie Buckow, gwoli historii tu była kiedyś granica księstwa Wielkopolskiego a miejscowość nosiła nazwę Buków. Następnie skierowaliśmy się na Strausberg gdzie mieliśmy wjechać już na właściwy szlak Rund um Berlin. Po drodze w Garzau odnależliśmy tajemniczą piramidę. Jak się okazało piramida ta była zbudowana przez okolicznego grafa już w XIX wieku a w 1999 roku odbudowana i zrekonstruowana. Stanowi teraz atrakcję turystyczną. W Strausbergu po małej kawie objechaliśmy wkoło malownicze jezioro Strausee. Byliśmy w końcu na właściwym kursie. Trasa przez park krajobrazowy Müggel-Spree wiedzie wzdłuż kilku jezior oraz przebiega koło nieczynnego już kamieniołomu na wysokości Rüdersdorf gdzie dojechaliśmy do berlińskiego ringu czyli autostardy oplatającej Berlin. Nam wyjątkowo podobał się leśny odcinek wzdłuż jeziora Kalksee gdzie na jego końcu przy śluzie Woltersdorf zaplanowana była przerwa obiadowa. Wcześniej zaliczyliśmy jeszcze Źródełko Miłości. Po około 45 minutowej przerwie obiadowej ruszyliśmy na Erkner przejeżdzając tylko przez centrum. W Jägerbude przejechaliśmy przez Szprewę i znowu pojawilismy się po prawej stronie berlińskiego ringu. Następnie przekroczylismy kanał Odra-Szprewa i dopływ Szprewy Dahme. Dalej przejechaliśmy przez ciekawe zabudowania Wildau i po przejechaniu po autostradą A-10 dojechaliśmy do Königs Wusterhausen objeżdżając miejscowy zamek i rynek. Pora była już stosunkowo późno więc zakupy na kolację i zjazd ze szlaku do miejscowości Klein Koris do hostelu położonego przy samym jeziorze. Ostatni etap wiódł lasami Parku Krajobrazowego Flutgrabenaue.

Rund um Berlin - Dzień 01 - Forsowanie Odry

Wtorek, 2 maja 2017 · dodano: 10.05.2017 | Komentarze 0

W dniach 2-6 maja 2017 roku Goleniowska Kompania Rowerowa „LEGIONY ULICY” przeprowadziła swój pierwszy w tym roku kilkudniowy rowerowy rajd szlakiem Rund um Berlin.
Trasa tego rajdu wiodła przez siedem parków krajobrazowymi landu Branderburgii wkoło granic administracyjnych Berlina. Jeszcze w ubiegłym roku opracowano przebieg trasy i znaleziono w miarę tanie noclegi w niemieckiej sieci hosteli młodzieżowych. Łącznie udział w rajdzie wzięło 10 uczestników, w tym dwie panie. W rajdzie oprócz goleniowskich rowerzystów uczestniczyli również reprezentanci Szczecina na Rowerach oraz szczecińskiego Gryfusa.

Goleniowianie na miejsce startu dojechali pociągiem do Mieszkowic gdzie połączyli się z Gryfusem. Po drodze do promu przez Odrę w Gozdowicach zwiedziliśmy Czelin z Pomnikiem Pierwszego Słupa Granicznego i stanowisko archeologiczne pierwszych słowian zamieszkujących te tereny. W Gozdowicach przy promie czekała już na nas ekipa Szczecina na Rowerach, czekając na prom odwiedziliśmy jeszcze Muzeum Wojsk Inżynieryjnych z wystawą pamiątek z forsowania Odry przez Wojsko Polskie w 1945 roku.
Rejs przez Odrę małym dwukołowcem trwał bardzo krótko i po paru minutach byliśmy na niemieckiej stronie a dokładnie na rowerowym szlaku Odra-Nysa. Naszym celem była miejscowość Bad Freienwalde gdzie zamierzaliśmy odwiedzić skocznie narciarskie. Po drodze mijaliśmy leżące po drugiej strony Stare Łysogórki i Siekierki. Na wysokości Siekierek na krótko zatrzymaliśmy się przy nieczynnym moście kolejowym, który to według obietnic Marszałka województwa ma być wyremontowany i udostępniony turystyce rowerowej. Przed Hohenwutzen zjechaliśmy na okreżny rowery szlak Brandenburgi i po kilkunastu kilometrach dotarliśmy na ryneczek w Bad Freienwalde.

Po krótkim postoju udaliśmy się na najwyżej położony w Niemczech kompleks 4 skoczni, która największa ma status K-70. Rekordy skoczni należą do Polaków. Następnie po skoczniach udaliśmy się na poszukiwanie posiłku obiadowego. Udało się namierzyć w miejscowym Kauflandzie małą wietnamską restauracyjkę.

Zaczęło lekko mżyć i po posiłku ruszyliśmy na Buckow dalej szlakiem Tour Brandenburg przez Wriezen gdzie w miejscowym markecie dokonano zakupów na kolację którą zamierzaliśmy spożyć w miejscu noclegu. Przed Wriezen jak za, aż do samego Buckow zaczęły się lekkie podjazdy poprzez wzniesienia Markische Schweiz. Przez mały kurort zlokalizowany nad dwoma jeziorami przemknęliśmy szybko docierając na godzinę 19:30 do małej miejscowości Münhenchofe.

Nocleg był w pawilonie ale po umyciu się i odświeżeniu kierownictwo pustego ośrodka udostępniło nam salę w głównym ośrodku na spożycie kolacji. W pierwszym dniu pokonaliśmy od godziny 10:00 do 19:30 około 104 kilometry.