• Sprzęt Kreidler Stack Force Edition

Rund um Berlin - Dzień 02 - Atak od wschodu

Środa, 3 maja 2017 · dodano: 10.05.2017 | Komentarze 0

Drugiego dnia po śniadaniu, które było w cenie noclegu ruszyliśmy na zwiedzanie Buckow, gwoli historii tu była kiedyś granica księstwa Wielkopolskiego a miejscowość nosiła nazwę Buków. Następnie skierowaliśmy się na Strausberg gdzie mieliśmy wjechać już na właściwy szlak Rund um Berlin. Po drodze w Garzau odnależliśmy tajemniczą piramidę. Jak się okazało piramida ta była zbudowana przez okolicznego grafa już w XIX wieku a w 1999 roku odbudowana i zrekonstruowana. Stanowi teraz atrakcję turystyczną. W Strausbergu po małej kawie objechaliśmy wkoło malownicze jezioro Strausee. Byliśmy w końcu na właściwym kursie. Trasa przez park krajobrazowy Müggel-Spree wiedzie wzdłuż kilku jezior oraz przebiega koło nieczynnego już kamieniołomu na wysokości Rüdersdorf gdzie dojechaliśmy do berlińskiego ringu czyli autostardy oplatającej Berlin. Nam wyjątkowo podobał się leśny odcinek wzdłuż jeziora Kalksee gdzie na jego końcu przy śluzie Woltersdorf zaplanowana była przerwa obiadowa. Wcześniej zaliczyliśmy jeszcze Źródełko Miłości. Po około 45 minutowej przerwie obiadowej ruszyliśmy na Erkner przejeżdzając tylko przez centrum. W Jägerbude przejechaliśmy przez Szprewę i znowu pojawilismy się po prawej stronie berlińskiego ringu. Następnie przekroczylismy kanał Odra-Szprewa i dopływ Szprewy Dahme. Dalej przejechaliśmy przez ciekawe zabudowania Wildau i po przejechaniu po autostradą A-10 dojechaliśmy do Königs Wusterhausen objeżdżając miejscowy zamek i rynek. Pora była już stosunkowo późno więc zakupy na kolację i zjazd ze szlaku do miejscowości Klein Koris do hostelu położonego przy samym jeziorze. Ostatni etap wiódł lasami Parku Krajobrazowego Flutgrabenaue.