Marzec, 2015

Focus Black Hills in action..

Wtorek, 31 marca 2015 · dodano: 31.03.2015 | Komentarze 2

Pogódka raczej dzisiaj nie rozpieszczała...od rana waliło coś białego...jakby początek epoki lodowcowej... Ale po zrobieniu prac domowych i w celu załatwienia kilku spraw na mieście koło 15:00 wsiedlim na Focusa.

Sprawy załatwiliśmy bardzo szybko... Więc przejażdżkę zacząłem od wjazdu na osobistą górkę pod blokiem. Do tej pory udawało się na nią wjechać tylko zimą... jak ziemia była zmrożona i tylko na 29er. Wiosną nigdy.... ale , ale za trzecią razą Focus wspiął się mimo lekkiego piachu... aż mi gile powychodziły... (foty nie będzie). Blat przód 32 tył coś koło 30 i wspiął się..

Górka niby nie pozorna, ale w.....rwia mnie często....przepraszam, denerwuje. Potem kierunek las, koło cmentarza do S3, wyjazd na asphalt koło Domastryjewa. Następnie pojechaliśmy na budowę powiatowego skrótu z GPP do węzła Goleniów/DK 113. Budowlańcy walnęli asfalt i dobierają się do budowy nowego mostu nad rzeką Iną...

Bez tej nwestycyii pewna fabryka łopat długachnych nie zrobi i nie wywiezie... ale ścieżki rowerowej Powiat czy Gmina też nie zasponsoruje bo do GPP jedna już jest i wystarczy...Po wydostaniu się z okopów pojechaliśmy leśnym kółkiem w stronę Żdżar... Klucząc po lesie i polną dróżką wyjechaliśmy w środku wsi i asphaltem dojechaliśmy do zamkniętej już drogi... Tutaj przydała by się kładka...kiedyś tą drogą jak S3 jeszcze nie było, chodziliśmy do wuja ziemniaki kopać albo siano zbierać (łezka). Taka kładka skróciła by drogę ...

Wykonując niedozwolone manewra przerzuciliśmy rowerek na drugą stronę S3 pochylając się nieco ....oczywiście z pełną uwagą ...
Ogrodową dotarliśmy do miasta i miastem pojechaliśmy na Helenów bocznymi duktami w celu poszukiwania fajnych terenów do treningu w laskach koło Helenowa i Iny za basenem starym. Jest czad, teren nie pozorny, można wytyczyć fajne pętle dla górali.

Tutaj odbył się test hamulców... powolny zjazd nie skończył się w rzece. Wzdłuż Iny dotarliśmy do starego basenu i powróciliśmy do domciu. Rowerek daje radę... my słabo..jakoś lepiej mi pasuje 26 niż 29...

Muzycznie ładowaliśmy takkie coś z repertuara Shanon...instrumental...from Unforgiving..

Rozkręcanie po Zimie - reszty..Sobotoaktywnych

Sobota, 28 marca 2015 · dodano: 28.03.2015 | Komentarze 2

Pierwszy rajd rowerowy Sobotoaktywnych w tym roku. Zbiórka o godz. 10:00 pod UMiG, zjawiło się 11 osób spragnionych rowerowania. Trasa była znana i ustalona według kalendarza na sezon 2015 - Goleniów - Miękowo - Białuń - Niewiadowo -Sobieszewo - Dzisna - Babigoszcz - Widzeńsko - Wierzchosław - Miękowo - Goleniów. Pierwszy postoik pod sklepem w Miękowie, drugi gdzieś pod Niewiadowem. Bufet był w Babigoszczy, gdzie nastąpiła konsumpcja oraz sesja zdjęciowa sprzętu na sezon 2015 i niezaplanowana wymiana dętki w przednim kole jednej z Pań. W lokalu Brzoza przestudiowaliśmy Przegląd Sportowy z imprezami kolarskimi dla amatorów, jakiś znawca golonki pewnikiem ostawił. Powrót na godz. 14:00 do Goleniowa. Czas w siodle, coś 2:30 h, dystans ok. 44 km, średnia ok. 18 km/h.

Filmik kręcony Coolpixem, obróbka tym co tam było pod ręką.

Ja Brzoza... ja Brzoza...

Całą drogę uszka syciła nowa płytka ..... i słodki głosik Floor Jansen..

Testy Focusa Black Hills cd 2.

Sobota, 21 marca 2015 · dodano: 22.03.2015 | Komentarze 0

Po powitaniu wiosny, czas przyszedł na prawidłowe ustawienia Focusa. Pogrzebalim w piwnicy z imbusami, sztyca, manetki, hamulce, aby zgrały się z sylwetką. Wzieliśmy później trochę imbusów i pojechaliśmy w miasto i w pagórki sprawdzić działanie.
Uwagi: po korektach ustawień siedzi się dobrze, butów SPD nie testowaliśmy, czekamy na dostawę,
do SRAMA manetek trzeba się przyzwyczaić do operacji jednym palcem, hamulce raczej słabnące, ale to chyba wina używanych tarcz i klocków, wpada w lekkie wibracje, to samo z kasetą... trzeba się rozglądnąć za lepszą korbą...
Generalnie SRAM X-5/X-7 jest bardziej czulszy i chyba szybszy od Shimano Deore. Jak się uda to przetestujemy go w Nierzymiu na inaugurację MTB w najbliższą niedzielę. (zachodnia Liga MTB).

Prawie półpowiatowe rowerowe pożegnanie Zimy

Sobota, 21 marca 2015 · dodano: 22.03.2015 | Komentarze 1

Pogoda była iście niewiosenna, ale to nie wystraszyło paru "twardzieli" z Goleniowa i Maszewa, aby staropolskim zwyczajem przegnać Panią Zimę. Na miejsce akcji wybrano przystań kajakową koło Bącznika. Na miejsce egzorcyzmów pierwsza przybyła ekipa goleniowska, która na bobrowym pobojowisku rozpaliła rytualny ogień na kiełbaski. Po małej konsumpcji ekipa maszewska zmontowała z tego co było pod ręką Marzannę i dokonano symbolicznego jej odesłania do morza. Powrocik przez Tarnowo i Danowo gdzie nasze drogi się rozjechały. Nam wyszło coś lekko ponad 30 km, w sam raz na rozpoczęcie sezonu rowerowego, który uważamy za w pełni otwarty.

Testy Focusa Black Hills

Sobota, 14 marca 2015 · dodano: 15.03.2015 | Komentarze 3

Drżyjcie przed bestią.... Legiony Ulicy, a raczej Lasu i Pagórków prezentują najnowszego składaka na górskie maratoniki...lub inne eventa

Samoróbka:
przerzutka tylnia - SRAM X-5
zaciski + klamki - Tektro Auriga Sub hydraulic
tarcze - Ashima 160 mm
stery - Accent HST-B11 1-1/8"
kaseta - SRAM PC-980, 9 speed 11-34T
torebka podsiodł. - Deuter

Dąbie - Gardno

Niedziela, 8 marca 2015 · dodano: 15.03.2015 | Komentarze 1

Full lampa dzisiaj była...Rajd rowerowy do Dąbia i dalej gdzie oczy poniosą. Trasa Goleniów - Dąbie - Kijewo - Binowo - Żelisławiec - Gardno - Wysoka Gryfińska - Chlebowo - Radziszewo - Żydowce - Podjuchy - Zdroje. 88 km, 4h:25 min jazdy...

Po leśnych duktach...

Niedziela, 1 marca 2015 · dodano: 01.03.2015 | Komentarze 3

Po rowerowej przerwie spowodowanej nawałem pracy oraz organizacją letniego wypoczynku Stowarzyszenia Z Naturą w końcu udało się wyrwać koło 10:00 z domu. Cel urodził się na Orlenie, gdzie dopompowałem rowerek. Celem zostało sprawdzenie oznaczeń leśnych dróg pożarowych, które pojawiły się w sieci i na Osmandzie oraz dotarcie do tajemniczej miejscowości Machowica. Najpierw kierunek Żdzary, ale od tyłu - koło nowych obozów dla norek. Następnie starą leśną drogą na Stepnicę, teraz jest to też droga pożarowa nr 18 do leśnej krzyżówki z drogą nr 19 Kąty - Widzeńsko.

Od tego skrzyżowania zaczyna się również odcinek drogi Jakubowej na Stepnicę, my po jakimś czasie z drogi nr 18 odbiliśmy na drogę nr 14, która leci wzdłuż Gowienicy. Takie malownicze widoczki.

Po drodze koło Rogowa (nic tam już nie ma) udzielaliśmy wskazówek zagubionemu turyście, który zostawił auto prawdopodobnie pod Olszanką. My z lasu wyjechaliśmy koło Zielonczyna i asfaltem dotarliśmy na popas w Żarnowie u "Romana" - z tyłu. (taki sklepik). Tutaj wysłuchaliśmy politycznych konwersacji przy piątym czy też już szóstym Harnasiu miejscowego towarzystwa adoracji napojów chmielowych.

Z Żarnowa trasa wiodła drogą pożarową nr 6 na Miodowice, my odbiliśmy później na nasz cel podróży - Machowice. Byliśmy tam kiedyś służbowo... W Machowicy jedyne domostwo to Dworek Ostęp, takie gospodarstwo agroturystyczne do którego według map wiedzie tylko jedna droga.

Po wizycie uparliśmy się jechać leśną drogą, której w Osmandzie nie było. Droga całkiem, całkiem. Służby leśne nawet uporały się ze zwalonym drzewem i droga była utorowana.

Zaraz potem ukazał nam się piękny widok. Nowość - rowerowa autostrada leśna, brak na mapie - tajny obiekt drogowy lasów państwowych.

Z tej autostrady wyjechaliśmy na asfalcik Stepnica - Rokita i pokierowaliśmy się w stronę Krokorzyc. Pech chciał, że coś nam się kierunki pomyliły i zamiast skręcić w lewo, skręciliśmy w prawo na drogę pożarową 6 i wylądowaliśmy z powrotem w Żarnowie. Tutaj pogoda skiepściła się dokumetnie, zaczęło wiać i padać,a my jeszcze mamy ponad 20 km do domu. Jakoś się dotoczyliśmy asfaltem na oparach....bo koło Miękowa to już pierwsze oznaki skurczy było czuć.