• Sprzęt Kreidler Stack Force Edition

Rund um Berlin - Dzień 01 - Forsowanie Odry

Wtorek, 2 maja 2017 · dodano: 10.05.2017 | Komentarze 0

W dniach 2-6 maja 2017 roku Goleniowska Kompania Rowerowa „LEGIONY ULICY” przeprowadziła swój pierwszy w tym roku kilkudniowy rowerowy rajd szlakiem Rund um Berlin.
Trasa tego rajdu wiodła przez siedem parków krajobrazowymi landu Branderburgii wkoło granic administracyjnych Berlina. Jeszcze w ubiegłym roku opracowano przebieg trasy i znaleziono w miarę tanie noclegi w niemieckiej sieci hosteli młodzieżowych. Łącznie udział w rajdzie wzięło 10 uczestników, w tym dwie panie. W rajdzie oprócz goleniowskich rowerzystów uczestniczyli również reprezentanci Szczecina na Rowerach oraz szczecińskiego Gryfusa.

Goleniowianie na miejsce startu dojechali pociągiem do Mieszkowic gdzie połączyli się z Gryfusem. Po drodze do promu przez Odrę w Gozdowicach zwiedziliśmy Czelin z Pomnikiem Pierwszego Słupa Granicznego i stanowisko archeologiczne pierwszych słowian zamieszkujących te tereny. W Gozdowicach przy promie czekała już na nas ekipa Szczecina na Rowerach, czekając na prom odwiedziliśmy jeszcze Muzeum Wojsk Inżynieryjnych z wystawą pamiątek z forsowania Odry przez Wojsko Polskie w 1945 roku.
Rejs przez Odrę małym dwukołowcem trwał bardzo krótko i po paru minutach byliśmy na niemieckiej stronie a dokładnie na rowerowym szlaku Odra-Nysa. Naszym celem była miejscowość Bad Freienwalde gdzie zamierzaliśmy odwiedzić skocznie narciarskie. Po drodze mijaliśmy leżące po drugiej strony Stare Łysogórki i Siekierki. Na wysokości Siekierek na krótko zatrzymaliśmy się przy nieczynnym moście kolejowym, który to według obietnic Marszałka województwa ma być wyremontowany i udostępniony turystyce rowerowej. Przed Hohenwutzen zjechaliśmy na okreżny rowery szlak Brandenburgi i po kilkunastu kilometrach dotarliśmy na ryneczek w Bad Freienwalde.

Po krótkim postoju udaliśmy się na najwyżej położony w Niemczech kompleks 4 skoczni, która największa ma status K-70. Rekordy skoczni należą do Polaków. Następnie po skoczniach udaliśmy się na poszukiwanie posiłku obiadowego. Udało się namierzyć w miejscowym Kauflandzie małą wietnamską restauracyjkę.

Zaczęło lekko mżyć i po posiłku ruszyliśmy na Buckow dalej szlakiem Tour Brandenburg przez Wriezen gdzie w miejscowym markecie dokonano zakupów na kolację którą zamierzaliśmy spożyć w miejscu noclegu. Przed Wriezen jak za, aż do samego Buckow zaczęły się lekkie podjazdy poprzez wzniesienia Markische Schweiz. Przez mały kurort zlokalizowany nad dwoma jeziorami przemknęliśmy szybko docierając na godzinę 19:30 do małej miejscowości Münhenchofe.

Nocleg był w pawilonie ale po umyciu się i odświeżeniu kierownictwo pustego ośrodka udostępniło nam salę w głównym ośrodku na spożycie kolacji. W pierwszym dniu pokonaliśmy od godziny 10:00 do 19:30 około 104 kilometry.