• Sprzęt Kreidler Stack Force Edition

Rund um Berlin - Dzień 05 - Powrót w glorii ?

Sobota, 6 maja 2017 · dodano: 09.05.2017 | Komentarze 0

W ostatnim dniu po śniadaniu ruszyliśmy w stronę Bramy Brandenburskiej aby przypieczętować nasze osiągnięcie. Do bramy mieliśmy jakieś 16 kilometrów, najpierw wczorajsze morze tulipanów, potem triumfalny wjazd od tyłu bramy aleją 17 czerwca. Pod bramą tłumy turystów. Pamiątkowe zdjęcia, nawet szampan bezalkoholowy się znalazł. Po Bramie Brandenburskiej zaliczyliśmy czołgi i pomnik rosyjskich żołnierzy. Komandor Rajdu postanowił dodatkowo wejść na punkt widokowy pod Victorią Brandenburską pokonując tunel i 280 schodów. Piękne widoki na Berlin, a w środku u podstawy wystawa makiet rozmaitych budowli z całego świata. Empire State Building i paryską wieże Eifla widzieliśmy jednocześnie. W tym czasie kompania spożywała kawę na rondzie. Potem zaliczyliśmy jeszcze Pałac Prezydencki i Parlament. W planie było dalsze szwęndanie się po Berlinie w tzw. trybie „bummelen tour” ale widok dworca głównego spowodował chęć powrotu. Więc cóż było robić. Zarządzono odwrót, po niecałych 30 kilometrach. Z dworca głównego wydostano się S-Bahn z przesiadką do Bernau. Stamtąd już pociągiem Regio do Eberswalde i następnym do Szczecina Głównego. Niemieckie koleje jeżdżą solidnie i mają solidne przedziały, które pozwolą zabrać tak liczną grupę. Koło 16:30 byliśmy już na Dworcu Głównym gdzie nastąpiła demobilizacja kompanii. Po pożegnaniu ze szczecińskimi rowerzystami ruszyliśmy pociągiem do Goleniowa.
W sumie rajd okazał się trochę wymagający, bardziej ze względu na pogodę, a nie możliwości uczestników. Zabrakło nam do pokonania prawidłowej zachodniej części wiodącej po drugiej stronie Haveli i północnej z Oranienburgiem, ale może kiedyś tu wrócimy. W ciągu 5 rajdowych dni pokonaliśmy dystans 423 kilometrów przy 27 godzinach na siodełku. Uczestnikom rajdu dziękujemy. Prowadzącymi rajd byli Adam Gulbinowicz komandor LEGIONÓW ULICY wraz z najemnymi siłami UKS Ratusz Maszewo w postaci vice-komandora Piotra Kaczora.