Równina Nowogardzka - inspekcja cz. 02

Sobota, 12 marca 2016 · dodano: 13.03.2016 | Komentarze 4

W zeszłą niedzielę objechano sobie szlak po stronie południowej i wschodniej. Dzisiaj relacja z objazdu zachodniej i północnej części szlaku rowerowego. Tą razą udało się pozyskać towarzysza , który poganiał nas na trasie. Dojazd do szlaku przez Żółwią Błoć i leśną drogą do Bodzęcina. Do Bodzęcina mamy około 14 km i tutaj koło kościoła nastąpi połączenie z eskadrą startującą w Nowogardzie.

Bodzęcin..jedyna tablica z mapą szlaku na całym szlaku...

Od Bodzęcina obraliśmy odwrotny kierunek szlaku i skierowaliśmy się do Węgorzy powiatową bitumką. Oznakowanie szlaku jest z typu wytęż wzrok i bez śladu GPX to i mapa nie pomoże. W Węgorzy kierunek Kościuszki i skręt w lewo do Strzelewa. W Strzelewie pierwsza konsultacja ze śladem.

Równina Nowogardzka w całej pełni..

Do przejechania mamy kilkukilometrowy odcinek terenowy Strzelewo - Ogorzele...Oznakowania brak...zwłaszcza na newralgicznych punktach..ale mamy GPS..W Ogorzelach dostajemy się na DW106 i przez Karsk i Warnkowo przelatujemy bokami przez Nowogard. Od Nowogardu kierunek Miętno..w Miętnie w lewo na Lestkowo.

Odcinek Lestkowo - Maszkowo

Od Lestkowa szlak wiedzie polną drogą w kierunku Maszkowa...znowu szukamy podpowiedzi ale miejscowi byli szybsi. Odcinek do Maszkowa znośny polny. Po przecięciu DK6 wylądowaliśmy w Maszkowie.

Maszkowski Ent..

W Maszkowie wjechaliśmy w lekkie błotko, ale tak prowadzi szlak koło chałup zamiast odbić lekko w prawo. Do Konarzewa odcinek polno-leśny przejezdny. W Konarzewie skręt w prawo do Jarchlina..gdzie są fajne zakręty z górki. Zaraz za Jarchlinem skręt w prawo do Kulic, gdzie zakończyliśmy w ubiegłym tygodniu.

Konarzewo - Jarchlino

Od Kulic obraliśmy kierunek Ostrzyca..starą polną drogą, której nie ma na mapach Googla czy Cyclemap, czy nawet OSM...ale jest i nawet przyjemna.

Leśna dróżka...

Od Ostrzyc bitumicznie przez Korytowo i Jenikowo do Redła. Dalej przez Węgorzyce i Osinę, gdzie wróciliśmy na szlak. Krótki Pit-Stop i dalej do Krzywic. Za Krzywicami na skrzyżowaniu do Bodzęcina zakończyliśmy objazd szlaku.

Powrót DK3 przez Glewice...nawet słonko wyszło i średnia wzrosła. Wyszła wycieczka na lekko ponad 5h i około 90 km. Wkrótce na stronie Rajdu opublikujemy ostateczny timming. Na podsumowanie, ocenę szlaku na razie poczekamy...

Na razie zapowiada się niezły rajd na 150 km...tyle będzie z dojazdami. 9 kwietnia ..