Drogowe Obiekty Inżynieryjne

Niedziela, 5 lutego 2017 · dodano: 06.02.2017 | Komentarze 0

Zauroczył nas ostatnio temat tzw. obiektów inżynieryjnych związanych ze ścieżkami rowerowymi. Intrygował nas szczególnie temat barierek. Kiedy dotarliśmy w końcu do stosownych rozporządzeń postanowiliśmy sprawdzić temat w okolicy. Najpierw Żdzary, potem okolice Marszewa i na deser Nowogardzka i Przestrzenna. Parę uwag mamy, ale bardziej do niekonsekwencji w stosowaniu przepisów: § 251. Zabezpieczenia obiektów inżynierskich przed upadkiem osób z wysokości 1. Obiekty inżynierskie powinny być wyposażone w zabezpieczenia chroniące przed upadkiem osób z wysokości, jeśli odległości powierzchni, po których może odbywać się ruch pieszych, obsługi lub rowerów, od poziomu terenu lub dna cieku są większe niż 0,5 m. 2. Zabezpieczenie, o którym mowa w ust. 1, powinno znajdować się na całej długości obiektu, nawet jeśli okoliczności je wymuszające występują na krótszym odcinku. Nie powinno ono być umieszczone poza zewnętrznymi krawędziami obiektu. 3. Zabezpieczenia, o których mowa w ust. 1, mogą być wykonane w szczególności jako: 1) balustrady, 2) bariery uzupełnione poręczą oraz dodatkowymi elementami poziomymi, 3) ekrany przeciwhałasowe uzupełnione poręczą. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. i tyle w temacie...30 km prawie zrobiliśmy przed pracą, częściowo jako bobsleista albo inny bojerowiec.