Wyścigi Mikołajkowe w Nowogradzie.

Sobota, 6 grudnia 2014 · dodano: 06.12.2014 | Komentarze 0

Jak się chcemy zmęczyć to zawsze wybieramy XC. W Nowogardzie od kilku sezonów w okolicach Mikołajek jest organizowany wyścig przełajowy w lasku przy stadionie. Impreza jest pod patronatem PzKol. głównie dla młodzieży, ale w Open też się można przejechać za 30 PLN. Na miejsce dojechaliśmy sobie pociągiem, bilet na rower droższy od człowieka.. chwała PKP. Na miejscu pojawiły się już lokalne i przyjezdne kluby rowerowe i koło godziny 11 zaczęły się zmagania. Najpierw wystartowali żacy, po nich młodzicy i juniorzy. Ze starszymi juniorami pojechały panie w Open. Koło godziny 13 odbył się główny wyścig. Panowie w Open mieli do zrobienia osiem kółek. Trasa dość trudna dla amatora, ze trzy górki były, dwie na pewno do wprowadzenia niż do wjechania. Na tej trasie prym wiodły dzisiaj przełajówki. Był też goleniowski akcent w postaci II miejsca w Open Jakuba Deca. My dzisiaj mieliśmy inne zadanie, nie wzięli nas na zająca a na blokera, który miał za zadanie blokować innych zawodników oprócz zaprzyjaźnionego UKS Maszewo na wąskiej trasie. XC nie jest naszą domeną i ściganko zakończyliśmy na pięciu okrążeniach po dwukrotnym dublu. Ale 41 minut na takiej trasie jest gorsze od kilkugodzinnego szosowego maratonu. Potem grochówa, foty na dekoracji oraz kawa i buła na Orlenie i powrót na kołach, a jakże do Goleniowa, z krótką wizytą na Plantach w poszukiwaniu Mikołaja.