Rajd Szlakiem Dziedzica

Sobota, 26 września 2015 · dodano: 27.09.2015 | Komentarze 3

Na zakończenie lata byliśmy inicjatorami Rajdu Szlakiem Dziedzica. Trasa rajdu wiodła po północnej części powiatu Uckermark, Brandenburgia. Szlak rowerowy liczy sobie około 150 km i wiedzie przez takie miejscowości jak Prenzlau, Gramzow, Brussow, Finsterwerder, Boitzenburg i wiele innych. My zaczęliśmy rano w sobotni poranek małą inwazją samochodową na rynku w Brussow. Na miejsce startu zameldowała się 12 osobowa ekipa potomków Dziedzica. Po wypakowaniu się i przygotowaniu powozów ruszyliśmy na szlak.

Z rynku do szlaku jest około kilometr. Szlak jest oznaczony na całej trasie rysunkiem dworu Dziedzica.

Pierwszy postój był za Lubenow, gdzieś w lasku po 30 km, następny w Finsterwerder gdzie spożywano wursty od Dziedzica. Odcinek do Boitzenburga okazał się odcinkiem błotnym. Z racji ostatnich opadów i prac rolnych trochę było kłopotów z przedarciem się przez małe błotko. Potem w nagrodę bruczki i wizyta okolicach zamku. Po Boitzenburg klimatyczne ale wymagające odcinki leśne. Do Prenzlau peletonik dotarł jednak skrótem landówkami, gdyż dla nie których Pań warunki okazały się za ciężkie. W Prenzlau popas w okolicach rynku. Z racji późnej już pory 10 potomków Dziedzica posterowało w kierunku Brussow landówką na ostatnie 20 km. Jednak dwóch prawdziwych Dziedziców, to jest Dziedzic Tomasz z Wrzosowej i Dziedzic Adam z Akacjowej udali się w kierunku Gramzow i dalej do Brussow. Ten odcinek okazał się najłatwiejszy, gdyż cały czas wiódł asfaltem. Prawdziwi Dziedzice jak przystało dotarli na miejsce startu zaraz po godzinie 21 po przedarciu się przez stada traktorów. Dystans łączny 159 km, czas jazdy 8 godzin 21 minut , z rowerkiem 12 godzin.

W sumie trasa do zaliczenia najlepiej w dwa dzionki latem. Warto zobaczyć Boitzenburg, Finsterwerder, Prenzlau, Gramzow, Brussow. Atrakcji kupa wg przewodników.