• VAVG 13:53km/h
  • Aktywność Chodzenie

Rajd Pieszy śladem linii kolejowej Goleniów-Maszewo

Sobota, 12 grudnia 2015 · dodano: 13.12.2015 | Komentarze 0

Rozpoczęliśmy również sezon rajdów pieszych. Na pierwszy ogień postanowiliśmy skorzystać z zaproszenia organizatora czyli fejsowego profilu Kolej Ziemii Goleniowskiej. W 112 rocznicę powstania linii kolejowej Goleniów-Maszewo oraz jakąś tam rocznicę jej zamknięcia i likwidacji wybraliśmy się z ekipą. Rajd rozpoczął się koło godz. 10:00 w miejscu gdzie kiedyś był dworzec PKP w Maszewie. Przez około 4 godziny pokonaliśmy prawie w 100 % trasę około 17 km. W dwóch miejscach nie dało się przejść idealnie po nasypie. Na początku w Maszewie na rozebranym moście i zaraz za Danowem na zarośniętym i troche już mokrym odcinku przy drodze powiatowej. Prowadził nas znawca tematu, który historię tej linii opowiedział nam z takimi szczegółami, że słuchaliśmy z lekko "opadniętymi szczękami". Towarzyszyli też nam prawdziwi maszyniści, którzy jeszcze ze 30 lat temu prowadzili szynobusy GANZa. Pogódka była zacna, miejscami tylko kropiło. Z tego miejsca chcemy podziękować organizatorowi za pokazanie kawała historii. Jednocześnie też zrobiliśmy wizję lokalną ile trzeba nakładów, aby tą trasę przywrócić do celów turystki rowerowej, gdyż plany już były, a ze względu na misz-masze między Goleniowem, Maszewem i Urzędem Marszałkowskim nie doszło do realizacji. Naszym zdaniem nie trzeba robić z tego Green Velo, a poprostu wykarczować, utwardzić nawierzchnię, nawet tak jak robią to lasy na dobrych drogach ppoż czyli drobny szuterek i mamy 17 km szlaku do Maszewa, a stamtąd kierunek Ińsko i dalej.
Ale nawet obecny stan trasy pozwala na jej spokojne przejście nawet mniej wytrwałym pieszym łazikom.