Równanie Równiny Nowogardzkiej - II Tour de Powiat

Sobota, 9 kwietnia 2016 · dodano: 10.04.2016 | Komentarze 2

W ramach II Tour de Powiat na warsztat wzięto "jedyny i niepowtarzalny" powiatowy szlak rowerowy Równina Nowogardzka. Szlak okrężny liczy sobie 122 km i powstał jakoś 14 lat temu. 14 lat to szmat czasu i na temat stanu szlaku wypowiemy się wkrótce na łamach GMK. Stan szlaku został też uprzednio sprawdzony w uprzednich miesiącach solo albo duo więc postanowiliśmy zrobić go w zacnym grupetto na twarde rozpoczęcie sezonu. O godzinie 8:00 spod Urzędu Gminy w Goleniowie wystartowała około 20 osobowa eskadra. Do Goleniowa zawitały reprezentacje Przybiernowa, Szczecina, Polic.

Goleniowska eskadra miała do pokonania około 14 km odcinek do Bodzęcina gdzie szlak przebiega. Eskadra Nowogard wystartowała też o godzinie 8:00, ale z pod Urzędu Gminy w Nowogardzie. Tu oprócz miejscowych zameldowało się Maszewo i silna grupa Stargardu na Rowery. Goleniowska grupa miała nieco krótszy odcinek od nowogardzkiej więc na miejscu spotkania w Bodzęcinie troszkę poczekaliśmy. Krótko po godzinie 9:00 obie grupy w około 45 osobowym składzie wyruszyły na I wspólny etap do Maszewa.

Na tym 30 kilometrowym odcinku mieliśmy jeden w miarę łatwy odcinek terenowy, który stosunkowo łatwo został zrównany z ziemią. Odcinek od Jarosławek do Maszewa pokrywa się z trasą Ultrabike. Tak dobrze szło, że już w Maszewie mieliśmy około godzinne wyprzedzenie w stosunku do planu.

Po 20 minutowym postoju podzieleni na 3 grupy wyruszyliśmy do Dobrej przez Godowo, Dębice i Bagna i dalej drogą wojewódzką przez Wojtaszyce. Na tym odcinku był tylko jeden prosty odcinek terenowy. Od Maszewa ujawniła się też sprawność techniczna i objechanie Stargardu na Rowery, którzy prowadzenia w Rajdzie nie oddali już do końca.

Serwis techniczny w akcji..

W Dobrej miało być papu...ale oprócz zlotu motocyklistów, którzy okupowali Rynek  nie było nic ciekawego. Koło 14 opuściliśmy Dobrą po uprzedni rozpełzaniu się po mieście i jego okolicznych zabytkach.

Z racji dobrego czasu nie odpuściliśmy też polom i łąkom...dosłownie. 6 kilometrowy odcinek Rogowo - Bieniczki po 14 latach tak zanikł, że komandor wpuścił Rajd trochę w pole...podobno nikt nie narzekał. Po odpaleniu tracka sprawnie się wydostaliśmy na szlak. Do cywilizacji dotarliśmy do Osowa gdzie pod sklepem. Fragment od Dobrej do Rogowa to zasadniczo nie równina a Wysoczczyzna Łobeska górki się zaczęły pojawiać.
Wrócilim na szlak..

Mieliśmy też na trasie rasowego przewodnika, który opowiadał historię pałacu w Kulicach oraz dworku w Konarzewie. Ale jakoś mało kto chciał go słuchać. Ostatni odcinek Kulice - Nowogard o długości 20,5 km miał bardzo sympatyczny odcinek terenowy pomiędzy Konarzewem a Lestkowem, a po wydostaniu się na asfalt gruppetta posterowały pod Urząd w Nowogardzie gdzie odbyło się I zakończenie Rajdu. Ci co zrobili pętle zapakowali się do aut, a eskadra Goleniów zapakowała się na papu.

Rybka smakowała ??? bo gulaszowa znośna była. Około godziny 18:15 eskadra Goleniów już tylko w 11 osobowym składzie posterowała na brakujący odcinek pętli. Udało się go lekko skrócić..o całe 4 km (sorry Nowogard). Pojechaliśmy już cięgiem asfaltem przez Świerczewo omijając Karsk i Ogorzele. Jeszcze tylko Strzelewo i Węgorza i mamy Bodzęcin. Od Bodzęcina do Goleniowa laskiem ppoż w stronę Żółwiej Błoci i do miejsca Startu. Grupetto Goleniów zameldowało się przed 20 pod Gminą.

BRAWO MY !!!. Równina Nowogardzka zrównana i zaliczona. Liczniki pokazywały różnie, ale zgodnie uznano, że 140 km pękło. Znalazł się nawet taki jeden, który zrobi 200 km ...przyjechał i wróci do Szczecina na rowerze. Na koniec chcieliśmy podziękować wszystkim uczestnikom za wspaniałą atmosferę i miłe kręcenie w zacnym gronie na trochę trudnym i mało lajtowym szlaku rowerowym Równina Nowogardzka. BRAWO WY!!!! Następne kręcenia już wkrótce....stay tuned..