Krępsko i Żółty szlak

Sobota, 23 kwietnia 2016 · dodano: 24.04.2016 | Komentarze 2

Dla prawdziwych rowerzystów sezon trwa co prawda cały rok kalendarzowy (taki mamy klimat) ale sezon można otwierać w nieskończoność. Dzisiaj więc połączone goleniowskie kluby i stowarzyszenie otworzyły sezon Rajdów Rodzinnych albo turystycznych. O godzinie 10 spod Bramy Wolińskiej wyruszyło około 70 rowerzystów, tych dużych i tych małych. W trzech grupach wyruszyliśmy do Krępska, gdzie w tamtejszej szkole podstawowej odbyła się główna uroczystość. W Modrzewiu było spotkanie z rowerzystami z Krępska i Stepnicy. Na terenie szkoły podstawowej czekało na nas ognisko i mnóstwo atrakcji i konkursów. Po przywitaniu przez Panią Dyrektor impreza została uroczyście otwarta. Stawili się rowerzyści z Sobotoaktywnych, Passata, oraz goleniowskie stowarzyszenia Z NATURĄ, RYTM, GMK Legiony Ulicy oraz ministranci ze św. Katarzyny. Była też Rowerowa Stepnica i sam Franek Harbecewicz z JF Duet. W trakcie trwanie imprezy rozegrano mecz, w którym Krępsko wygrało z Goleniowem 6:3. Były konkursy sprawnościowe w kręceniu kołem, wolnej jeździe. Furorę zrobiła konkurencja rzutem piłeczką palantową o nagrodę gęsiego jaja. Można było też obejrzeć sprzęt miejscowej OSP oraz wziąść udział w pokazie Zumby. Po godzinie 13:30 poszczególne grupy wracaly już do Goleniowa. My akurat pojechaliśmy sobie Jakubowym Szlakiem przez Żdżary do Goleniowa. Wielkie dzięki za super imprezę, zwłaszcza dla Pani Dyrektor Iwonie Bondar, Radzie Rodziców SP Krępsko oraz sponsorom.

Legiony Ulicy @ Z Naturą

Droga ppoż 18 zablokowana..

Zumba pociąga ?

Po powrocie z rozpoczęcia sezonu udaliśmy się na żółty szlak gminy Goleniów. Poprzednio objechaliśmy początkowe i końcowe odcinki do/z Helenowa, teraz przyszedł czas na deser. Trasa szlaku Podańsko-Tarnówko-Stawno-Bącznik-Bolechowo-Zabród. Opisy pod zdjęciami. Łada pogoda była. Szlak można sobie wydłużyć o zobaczenie Iny gdzie jest przystań kajakowa koło Łęska za Stawnem oraz spędzić trochę czasu na ścieżce leśnej w Zabrodziu. Szlak częściowo pokrywa się z innymi szlakami w tym sentymentalnym po cmentarzach, ale wiemy, że nie jest okrężny. Nie ma oznaczeń w drugą stronę, jakby ktoś chciał najpierw zacząć od Bolechowa. Mamy materiał do Gminy, aby napisać małe gorzkie żale..Szlak ma wg przewodnika 21 km i śmiało go można przejechać w turystycznym tempie ze zwiedzaniem 2/3 h. Można go też polecić dla zaprawionych rodzin z dziećmi, ale radziłbym bardzo uważać na odcinkach szosowych.