• Sprzęt Kreidler Stack Force Edition

Na czerwonym stepnickim ..szlaku

Niedziela, 3 września 2017 · dodano: 04.09.2017 | Komentarze 0

Gmina Stepnica szlak oddała, a że znamy autora oznaczeń to jest firmę znakującą szlaki i od niego to mieliśmy ślada GPX.
Szlak czerwony jest dwukierunkowy ...zaczyna się w Stepnicy i najpierw wiedzie w stronę Goleniowa, potem odbija na północ i kończy się na wałach za Jarszewkiem. Okolica znana więc dobrze. Na szlak wjechaliśmy tuż za Kątami głównie Jakubowym Szlakiem. W lesie za Żdżarami kontrola grzybowa...jakieś 6 sztuk. W Krępsku udało się namierzyć w końcu kesza pod sklepem. Do Widzeńska szlak czerwony idzie ppoż 19. Troszku piaszczyście...ale cross przechodzi. Szlak dociera do Widzeńska i łączy się z niebieskim stepnickim który tu dochodzi po starym nasypie. Za Widzeńskiem szlak skręca na Borowik ..i ppoż 8 docieramy do powiatówki Stepnica - Rokita..Kierunek Zielonczyn...niebieski idzie na punkt widokowy. Za Zielonczynem szlak idzie nową ppoż 7 i mamy fajną szutrówkę. Na wysokości Machowicy skręt na Żarnowo i ppoż 25 i 5 docieramy do wsi. Tutaj lekkie zdziwienie bo szlak idzie po prawej stronie wsi ...a we wsi jest parę atrakcji..choćby kościół..cmentarz..Szlak omija Racimierz i wychodzi na końcu Łąki w okolicy ostoi koła Dzik. Jakby ktoś chciał do sklepu..to niech zapomni..Zaraz za Łąką szlak odbija na polną drogę do Jarszewka i dalej szutrówką do Zatoki Skoszewskiej gdzie jest koniec szlaku.
Teraz trzeba jakość wrócić na początek szlaku do Stepnicy...wracamy więc asfaltem do miasteczka. Ciemno jednak już było i odpuściliśmy sobie pierwszy fragment na późniejszy termin.