Karsibór - Rajd na Orientację

Niedziela, 18 października 2015 · dodano: 18.10.2015 | Komentarze 1

Sezon na "sportowe" wyczyny zakończony w tym roku. Co nie znaczy, że z rowerkiem się rozstajemy...nie, nie. Po prostu tym rajdzikiem zakończyliśmy starty w imprezach masowych. Tak się składa, że KS Uznam organizuje takie rajdziki na początek i koniec sezona, to grzech jest nie skorzystać.
Rano po ósmej starcik Kijanką na wyspę Karsibór, miejsce Rajdu. Przybycie zaraz po 9 i po pakiecik startowy bo zapisaliśmy się już wcześniej. Do zrobienia było 8 PK jak się okazało po całej wyspie. Zaraz po 10:00 dostaliśmy mapkę, krótkie zapoznanko i jako drugi wystartowałem na dystansie GIGA, który miał mieć gdzieś 35 km.

Start i Meta MDK..

Rozgrzewka na sucho..

Mapka trasy..
Już na 1PK koło starego basenu dla Ubotów, doszliśmy startującego przede mną zawodnika, który startował 1 minutę przede mną. Do 3 PK miałem go na widoku, dochodząc przed każdym PK. Drugi był na Karsiborskiej Kępie, 3PK przy pomniku lotników RAFu.

Pierwsze 3 PK poszły łatwo, do 4 PK było już trochę daleko do gdzieś na końcu łąki Lisie Łęgi. Wyjechaliśmy na asfalick i za kościołem próbowaliśmy się wbić w łąki. Tylko przejechaliśmy koło Wyspy Skarbów i zamiast skręcić w lewo, pojechaliśmy prosto. Musieliśmy się wracać. W końcu wbiliśmy się na ścieżkę i jakimś tragicznym jumbo dotarliśmy do 4 PK.

Potem z powrotem do PK5, trochę łączką, troche wałem, jakoś udało się namierzyć samotną wieże widokową. Zostały więc jeszcze dwa.. Wałem jakieś 1,5 km dotarliśmy do Zacisza i do żółtego jedynego szlaku rowerowego. Tutaj wybraliśmy najpierw PK7, i tak nikt nie sprawdzał kolejności. PK7 było dopiero przy wejściu do Kanału Piastowskiego, na samym końcu wyspy.

Od PK7 chcieliśmy się plażą przebić do PK6, ale się nie dało...Drogi zero...więc z powrotem na żółty szlak, na skrzyżowanku prosto i do zejścia na dziką plażę nad Zalewem Szcz. Jadąc jeszcze na PK7 minąłem jadącego i wracającego już jednego z rywali.. miejscowy , pewno poleciał gdzieś skrótem ...Na metę udało się w końcu dotrzeć z łącznym czasem 2:16 co dało .... nie spodziewane 3 miejsce na 5 startujących. Wygrał miejscowy z czasem 1:59...więc wychodzi, że coś popierdziliśmy i się gdzieś zapodzialim między 5 a 7 punktem.
Po dotarciu konsultacje z Chojrakiem.

Lekka kiełbaska z ognicha, czyli małe i szybkie afterparty bo lekko zaczęło padać. W końcu rozdanko pucharków w poszczególnych kategoriach i dystansach i krótka wycieczka samochodowa po reszcie wyspy. Potem przeprawiliśmy się na Uznam do kuzyna na małą kawkę i gołąbka. Po 16:00 z powrotem na prom, tylko dzików nie zdążyliśmy sfocić. Całe stado się przewala...stali bywalcy.

W sumie imprezka fajna, tylko się KS Uznam żalił, że frekwencja go nie powala i ma zamiar wycofać się z organizacji w przyszłym roku...a była by to wielka szkoda...